Richard Branson a jeho 5 pravidiel, ako robiť dobrý biznis!

Každý raz začínal; aj Richard Branson, vlastník 400 firiem, ktorý ich nezdedil ani nevyhral v lotérii, ale vlastnoručne vybudoval.

Svoj biznis rozbiehal v jednom z londýnskych suterénov, kde zanechal množstvo sĺz a potu. Je to práve Branson, ktorý vie mladým začínajúcim podnikavcom najlepšie poradiť, ako svoje podnikanie dostať na výslnie a zožať úspech.

Ako sám tvrdí, na pozadí jeho začiatkov, kedy zakladal študentský magazín a rozbiehal Virgin Music, sa dá sformulovať 5 bodov, ako robiť dobrý biznis.

1. Ak vás to neteší, nerobte to. Musíte milovať to, čo robíte – pri tomto bode Branson rád spomína na Jamala Edwardsa, ktorý založil SB.TV, sériu hudobných a lifestyleových online kanálov. Jeho podnik tvoril on sám a jeho kamera, no napriek tomu, že sa venoval tomu, čo zo srdca miloval, sa jeho projekt rozrástol do spektra oblastí ako hudba, móda či životný štýl, kde je SB.TV uznávaným hráčom. Jeho začiatky sú veľmi podobné tým mojim s Virgin, hovorí Branson.

Čítaj tiež: 5 spoľahlivých spôsobov, ako zarobiť milión eur!

2. Buďte inovatívny a vytvorte niečo, čo vás odlíši a čím budete vynikať. Branson miluje zmeny, a ako sám hovorí, podnikateľ by sa mal vyhýbať takým cestám a rozhodnutiam, ktoré ho privedú len k ďalšej stereotypnej firme.

Pozrite sa na najúspešnejšie firmy 20. storočia ako Microsoft, Google či Apple – každá z týchto spoločností otriasla IT sektorom tým, že prišla s niečím, s čím dovtedy nikto neprišiel.

3.Vaši zamestnanci sú vašim najlepším aktívom. Zapamätajte si – šťastní zamestnanci rovná sa šťastní zákazníci. Veď kto by nechcel šťastných zákazníkov? Každý jeden podnikateľ chce mať tú najspokojnejšiu klientelu, ktorá by jeho biznis ospevovala široko ďaleko.

K tomu sú ale potrební spokojní zamestnanci s úsmevom na tvári, o ktorých sa podnik musí patrične starať. Ak nedbáte o svojich pracovníkov, len ťažko sa budú vo firme cítiť príjemne a poskytovať kvalitný výkon.

4. Buďte dobrým poslucháčom a skvelým lídrom. Získajte spätnú väzbu od vašich zamestnancov a zákazníkov. Správny líder vie počúvať, prečítať ľudí a naučiť sa od nich to, čo potrebuje. Za dobre odvedenú prácu zamestnancov chváli a vyhýba sa ostrej kritike.

Svojim ľudom načúvajte a túto filozofiu aplikujte na všetky úrovne vedenia. Ako tvrdí Branson, váš podnik by mal žiť harmonicky ako jedna veľká rodina!

5. Buďte viditeľní, bežte von a snažte sa predať to, čo ponúkate. Podobne ako v začiatkoch biznisu i dnes sa Branson ochotne stretáva s ľuďmi, sleduje ich reakcie na značku Virgin a prehodí s nimi niekoľko slov. Sedieť neustále za pracovným stolom, to nie je nič pre pravých lídrov. Zabudnite na zadné stránky, váš biznis musí byť vidieť, aj keby ste zo seba mali spraviť “blázna”, tvrdí Branson.

xtb
Redakčný tím Investičných Novín - investicne.sk. info@investicne.sk
Zdieľať
Komentáre