Nemecké železnice ( Deutsche Bahn ) uskutočnili prvý test rýchlovlaku aj s pasažiermi v Eurotuneli. V súčasnosti má povolenie prevádzkovať vlakovú dopravu v tuneli medzi Francúzskom a Anglickom jedine firma Eurostar. O povolenie sa však zaujímajú aj Nemecké železnice, ktoré by chceli otvoriť linku Londýn – Frankfurt – Kolín nad Rýnom v najbližších troch rokoch. Zaujímavosťou je fakt, že vlak v Eurotuneli musí byť dostatočne dlhý na to, aby cestujúci mohli vyjsť priamo z vlaku do únikovej cesty.
Firma Deutsche Bahn chce takisto rozšíriť svoje pôsobenie aj do ďalších krajín Európy. Jej snahou je otvoriť priamu linku Frankfurt – Lyon – Marseille. Problémom však je odmietavý postoj Francúzskeho národného dopravcu SNFC.
O národného prepravcu SNFC sa zaujíma aj Francúzska vláda. Otázkou je, prečo nedala zákazku v hodnote takmer 1 miliardy euro domácej firme. Vlakové súpravy by mal dodať Nemecký Siemens.
Začiatkom tohto roka Deutsche Bahn kúpili Britskú firmu Arriva, ktorá prevádzkuje autobusové a vlakové linky v 12 krajinách Európy. Svojimi krokmi dáva najavo, že chce byť významným prepravcom v Západnej Európe.
Spracované podľa bbc.co.uk