Spoločnosť Amazon je bližšie ku kúpe Quidsi, vlastníka Diapers.com a Soap.com, a to za hodnotu $540 miliónov USD. Quidsi má pomôcť Amazonu získať skúsenosti vo veľkoobchodnom manažmente, nízkonákladovom manipulovaní a skladovaní tovaru.
Spoločnosť Amazon už minulý rok kúpila Zappos.com pre získanie náskoku pred konkurenciou.
Líder môže byť len jeden a vedenie Amazon –u si to pevne uvedomuje. Dominancia spoločnosti v obore im pomáha pri zlepšovaní ich trhovej kapitalizácie.
Quidsi očakáva tento rok nárast predaja na 300 miliónov USD, čo predstavuje rast až o 67%. Podľa predpokladu vedenia firmy Quidsi sa môžu ich príjmy do roku 2012 vyšplhať až na 1,3 miliardy USD. Akcie Amazonu si tento rok prilepšili o 27%.
Spoločnosť sa sústredí na produkty, ku ktorým sa zákazník pravidelne vracia, čo predstavuje opakovanú transakciu. Amazon preto (špekulatívne) investuje do elektronických obchodných spoločností.
V novembri Quidsi spojazdnil už tretiu internetovú stránku, BeautyBar.com, ktorá ponúka zväčša kozmetiku. Budúci rok chce spustiť stránku predávajúcu hračky.
„Tento rok je tu priestor len pre jedného veľkého hráča v internetovom predaji, ktorý má nízkonákladovú dopravu a rýchly servis“, dodáva jeden zo zakladateľov Quidsi.
Dalo by sa povedať, že Quidsi je ďalšia korysť Amazon-u.Ten počas tohtoročnej nákupnej horúčky už stihol rozšíriť pôsobnosť aj na Starý kontinent. Kúpou Woot.com a BuyVIP prenikol do Španielska, Talianska a Nemecka.