Taiwanský Acer uzavrel v Číne dôležité partnerstvo s lokálnym počítačovým výrobcom Founder. Týmto krokom chce podnik na tretí pokus uspieť na čínskom trhu. Najväčšími hráčmi v tejto krajine sú spoločnosti Lenovo, s viac ako 30% podielom, HP a Dell. V tomto roku sa očakáva 8,5% podiel Acer-u na čínskom trhu.
Za posledný polrok urobila spoločnosť Acer, druhý najväčší výrobca počítačov na svete, veľkú reorganizáciu svojej predajnej a distribučnej siete v Číne a koordinuje svoju aktivitu s novým partnerom, spoločnosťou Founder. Počítačový trh v najľudnatejšej krajine má potenciál stať sa aj najväčším na svete, preto sa netreba čudovať zvyšujúcej konkurencií.
Acer už dva krát zlyhal v snahe presadiť sa v Číne. Prvý krát sa firma pokúsila presadiť podobnou taktikou ako na domovskom Taiwane – budovaným vlastnej predajnej siete. Na druhý, takisto neúspešný pokus, sa Acer pokúšal presadiť osvedčenou metódou zo západných trhov: spoliehali sa na veľké obchodné reťazce a dílerov. Podcenili regionálnu odlišnosť, ktorá zohráva dominantnú úlohu v boji o čínskeho zákazníka. Predikcie hovoria, že na tretí pokus bude Acer úspešný a podiel na trhu mu vzrastie až na 16,9 % v roku 2012.
Zdroj: Financial Times