Koncern General Motors počíta pre svoju dcérsku spoločnosť Opel na tento rok s obrovskou stratou „Celkovo počítame so stratou okolo 2 miliárd USD, čo predstavuje 1,4 mld. euro“, oznámil šéf spoločnosti Opel, Nick Reilly v rozhovore pre magazín „Wirtschaftswoche“.
Reilly pre magazín taktiež uviedol, že aj napriek strate nie je dôvod po IPO materskej spoločnosti k urýchleniu nápravy podniku. „Celkovo prebieha reštrukturalizácia európskeho obchodu v rámci plánov, uviedol Reilly. Znižovanie počtu zamestnancov v Európe prebehne značne postupne. Podľa konceptov prestavby zruší automobilka 8000 pracovných miest, pričom takmer polovica bude v Nemecku.
Pred dvomi týždňami koncern General Motors oznámil, že obchod v Európe skončí za prvých 9 mesiacov v strate 1,2 mld. USD. Mimochodom, za 3. kvartál stratil závod v Európe 3 x viac ako za 2. kvartál.
Doživotná záruka?
Podľa správy „Focus“ žalovala centrála boja proti nekalej súťaži Opel pre jeho kontroverznú reklamu s doživotnou zárukou. Záruka je totiž ohraničená nabehaním 160 000 kilometrov. Okrem toho musí taktiež kupujúci od 50 000 kilometrov hradiť náklady na materiál. „ Myslíme si, že ide jednoznačne o zavádzajúce tvrdenie“, povedal hovorca centrály boja proti nekalej súťaži pre magazín.
Zdroj. ariva.de