Tablet iPad od spoločnosti Apple mal na trhoch v USA a Kanade v období od apríla do júla až 80% podiel.
IPady tvorili šesť miliónov z celkového počtu 7,5 milióna dodaných tabletov v Severnej Amerike v priebehu druhého štvrťroku 2011, uvidela prieskumná agentúra Strategy Analytics. Apple je v tomto segmente popisovaný ako „impozantný líder trhu“. Ako veľký konkurent by mohol byť Amazon, ktorý by mal odhaliť vlastný tablet už tento týždeň.
Silná značka
Analytik Strategy Analytics Alex Spektor hovorí: „Apple je stále ďaleko pred svojimi hlavnými konkurentmi, ako je Motorola, Samsung, HTC a Asus. „Kombinácia dobrej obchodnej značky, užívateľsky prívetivého hardvéru, kvalitných služieb a pútavej maloobchodnej distribúcie robí z Apple impozantného lídra trhu.“
Podľa správ môže on-line predajca Amazon oznámiť vydanie svojho prvého tabletu už v stredu. „Za predpokladu, že cena, veľkosť obrazovky a hardvérový dizajn budú mať tie správne hodnoty, môže byť Amazon jedným z hlavných vyzývateľov k dominancii Apple,“ uviedol Neil Mawston, riaditeľ spoločnosti Strategy Analytics.
Pokračujúca popularita iPad od Apple je aj napriek jeho nezlučiteľnosti s Adobe softvérom Flash, čo znamená, že používatelia nemôžu zobraziť veľké množstvo on-line videa. Rivali ako Samsung toho veľmi rýchlo využili a v reklamách upozorňujú, že ich tablety s tým nemajú problémy. Apple a Samsung sú navzájom v súdnych sporoch o patenty.
IPad bol prvýkrát vydaný v apríli 2010, druhá verzia – iPad 2 prišiel v marci tohto roku.