Firma na doručovanie balíkov United Parcel Services (UPS) sa dohodla na kúpe konkurenčnej spoločnosti TNT za 5,2 miliardy eur. Holandská firma tak prijala vylepšenú ponuku, ktorá znie na 9,5 eura na akciu, čo predstavuje 54% prémiu na zatváraciu cenu 6,18 eura zo 16. februára, čo je deň kedy firmy oznámili, že sú v rokovaní.
Prevzatie je vnímané ako krok zo strany UPS na rozšírenie svojho podnikania v Európe. UPS je celosvetovo najväčší doručovateľ balíkov. „Spojenie silných stránok oboch spoločností vytvorí zákaznícky orientovanú globálnu platformu, ktorá bude lídrom v oblasti prepravných technológiách a služieb zákazníkom,“ uviedli spoločnosti v spoločnom vyhlásení.
Expanzia do Európy
UPS sa snaží preniknúť na európsky trh, ktorému v súčasnosti dominuje TNT a nemecká DHL. Akvizícia TNT nielenže zvýši podiel UPS na trhu v Európe, ale poskytne dodatočnú infraštruktúra na ďalší rast. Podľa správy na stránke holandskej spoločnosti, má firma k dispozícii európsku leteckú sieť obsahujúcu 50 lietadiel spájajúcich 65 destinácií. Prevádzkuje tiež cestnú nákladnú sieť, ktorá spája všetkých 38 európskych krajín.
Prínos dohody pre UPS však nie je obmedzený len na Európu. Spojenie týchto dvoch firiem posilní pozíciu UPS aj na rýchlo rastúcich trhoch v Ázii a Tichomorí, vrátane Číny, kde TNT zriadila rozsiahle dodávateľské siete.
Pokiaľ ide o doručovanie balíkov z Ázie a Pacifiku do Európy, je DHL dominantným hráčom s viac ako 30% podielom na trhu, nasleduje spoločnosť FedEx, ktorá má podiel 25%. Tak UPS ako aj TNT individuálne zaostávajú za konkurenciou. Avšak ak sa spoja, ich spoločný podiel na trhu bude 28% a stanú sa tak druhým najväčším hráčom na trhu a vážnou výzvou pre DHL.
„Navrhovaná transakcia vytvorí pre akcionárov UPS pridanú hodnotu urýchlením medzinárodného rastu a zvýšeným prepojením sveta,“ uviedli UPS a TNT.
Podľa informácii bbc.co.uk