Dopyt po nových iPadoch od Apple je v Číne pomalší než u prvých dvoch iPadov tejto spoločnosti. Apple začal predaj s novými iPadmi 16. marca 2012 v 10 krajinách sveta.
Apple zatiaľ neoznámil oficiálny dátum predaja pre Čínu. Avšak ako to zvyčajne chodí, nový iPad si našiel cestu do čínskych obchodov necelý deň po tom, čo bol v predaji v USA. „Distribučnú cestu“ v tomto prípade prestavoval čierny trh v Číne. Keď nový iPad prišiel na trh v Pekingu 17. marca, najdrahší model stál 825 $. Už ale počas prvého dňa cena klesla na 714 $ a počas troch dní sa cena prepadla až na 587 $.
V porovnaní s iPadom 2, ktorý sa tiež najskôr predával na čiernom trhu až za skoro 1300 $ za kus a trvalo asi dva týždne kým ceny klesli na 480 $. Čo sa týka kúpy týchto zariadení, ľdia sa stávajú viacej racionálnejšími! Sú ochotní čakať, kým sa ceny ustália, respektíve čakajú až na oficiálne uvidenie predaja nové iPadu na čínskom trhu.
Globálne zásielky by mali rásť
Annie Zeng, pracovníčka zahraničnej poisťovne v Šanghaji a fanúšička Apple produktov povedala, že cítila, že posledný iPad neponúkne nič nové za vyššiu cenu. Nedostatok nadšenia spotrebiteľov je v ostrom kontraste k prijatiu nového produktu od Apple. Spoločnosť v januári vo svojich vlastných predajniach v Číne pozastavila predaj všetkých zariadení „iPhone 4S“ a to kvôli vznikajúcim výtržnostiam zákazníkov. Podľa prieskumu trhu, Apple zvýšil svoj odhad pre globálne zásielky tabletov v tomto roku o 21 % z dôvodu silného dopytu. V minulom roku sa v Číne predalo až 5,83 miliónov kusov tabletov Apple, pričom podiel Apple na čínskom trhu predstavoval 70 %. Prieskum tento týždeň predpovedá, že by malo dôjsť k rastu odbytu až na 7,23 miliónov kusov v tomto roku, ale tiež tvrdí, že nový produkt sa na trhu predstavil príliš rýchlo, bez nejakého zváženia spotrebiteľov.
Konkurencia s názvom LENOVO
Ďalším problémom by mohla byť firma Lenovo – čínsky súper Apple, ktorá nedávno oznámila rad nových mobilných produktov. Apple počas posledných dvoch rokov zaznamenal v Číne rýchly rast. Keď v januári spoločnosť vykázala ročné výsledky, Tim Cook – generálny riaditeľ spoločnosti, burcoval investorov v krajine vyznačujúcej sa veľkým dopytom po produktoch spoločnosti. Uvidíme ako sa táto situácia bude vyvíjať po oficiálnom uvedený predaja nového iPadu na trh v Číne.