Zástupcovia zamestnancov výrobcu automobilov Opel popierajú zatváranie tovární v Európe, o ktorých sa hovorí v médiách. Žiadne rokovania o možnom zatváraní tovární s nimi vedenie neuskutočnilo. Podľa názoru zástupcov zamestnancov Opel-u by vyšlo zatvorenie tovární draho a problém by to nevyriešilo.
Dozorná rada má zasadať budúci týždeň a rozhodnúť tak o pokračovaní či konci tovární v nemeckom Bochume a anglickom Ellesmere Port.
Správy hovoriace o zatváraní tovární spoločnosti Opel v Európe nechceli komentovať hovorcovia ako koncernu General Motors tak i dcérskej spoločnosť Opel. Hovorca pre Opel v Nemecku sa k problémovej situácii vyjadril len týmito slovami: „ Je jasné, že Opel musí preukázať udržateľnú ziskovosť.“ A to je hlavným problémom. Opel totiž za rok 2011 vykázal stratu 747 miliónov amerických dolárov, čo GM nemôže nechať len tak.
Pravdepodobne i hospodársky pokles v Európe spôsobuje nižší záujem zo strany spotrebiteľov o zakúpenie áut značiek Opel. Podiel na trhu za rok v rámci EÚ poklesol z predošlých 7 % na 6,1 %. Samotní zamestnanci krivdia koncernu General Motors, pretože podľa nich väčší dôraz kladie GM na zvýšenie odbytu automobilov Chevrolet.
Vplyv na trhu EÚ sa zmenšuje i u ďalších európskych značiek áut ako Renault, Fiat, Peugeot a Citroen. Svoje postavenie si naopak posilnili značky Volkswagen, Ford i ázijské zoskupenie Hyundai-Kia.