Využívanie informačno-komunikačných technológií (IT) v podnikoch a požiadavky klientov na poskytovanie služieb prostredníctvom IT, už nie je dlhšie obdobie žiadnou novinkou. Každodenné využívanie technológií, ktoré už pokladáme za samozrejmosť, podnecuje podniky ku stagnácii vývoja v oblasti aplikácie technológií a predajných či výrobných procesov.
Haloo, nespite!
V prípade, ak má podnik primerane zvládnutý IT marketing, efektívne fungujúci podnikový informačný systém a dôkladne zabezpečené elektronické dáta, firma jednoducho zaspí na vavrínoch. Zvládnutie aplikácií týchto atribútov nového podnikateľského prostredia je začiatkom a nie cieľom! Uspokojenie sa podniku s dosiahnutým stavom dáva výhodu konkurentom, ktorí sú moderne povedané „ IT friendly“.
Parfém cez web? Nech sa páči
Predaj prostredníctvom e-shopov nadobudol obrovský objem tržieb. Internetová reklama neslúži len na prezentáciu a propagáciu, je integrovaná do podpory predaja a slúži ako prvok upútania pozornosti, podania informácií a podnetu k realizácii nákupu.
Takýto stav v predaji na webe bol pred pár rokmi cieľom, dnes je to však len začiatok. Zaužívané pravidlá predaja, cenotvorby, marketingu, distribúcie či služieb zákazníkom budú zmenené a integrované do podoby akú nepoznáme. 3D vizualizácia saka, generovanie vône parfému, či dotvorenie dojmu z auta zvukom motora priamo u zákazníka doma nie je nepredstaviteľná.
Správa informácií a údajov v podniku či prepájanie zdrojov informácií do zrozumiteľného výstupu je už spomínaný začiatok.
Byť SOCIAL
Cieľom je rozvoj sociálnych technológií či systémov na vyhodnocovanie citlivosti podnetov. IT oddelenia budú nadobúdať na svojom význame. Budú sa rozširovať kompetenčne, personálne i podielom na tvorbe hodnoty nie len vo výrobných podnikoch. Príprava podniku na takúto situáciu na trhu a pôsobenie v takomto podnikateľskom prostredí prinesie značnú výhodu v kvalite služieb a hlavne v zdroji informácií, ktorý je jeden zo základov trhovej ekonomiky.
Identifikácia moderných technologických postupov a smerovanie v intenciách vizionárstva nie je prehnané a nie je ani luxusom, je nevyhnutnosťou determinujúcou úspech v súčasnej spoločnosti.