Rysuje sa nový fenomén?! Nie Nemecko, ale luxus bude motorom hospodárskeho rastu v Európe. Ako uvádza štúdia spoločnosti Frontier Economics, obrat segmentu s luxusným tovarom má rásť o krásnych 7 – 9 % a v roku 2020 dosiahnuť tržby až 900 miliárd eur.
Svet náš luxus pozná
Svetový luxus Európu dobre pozná. Vládnu mu značky ako je Louis Vuitton, Prada či Burberry. Viac ako 70 percent celosvetového trhu s luxusným tovarom ovládajú práve značky zo starého kontinentu.
Vďaka „boháčom“ z Ázie, Brazílie či Ruska, zostáva tento segment aj naďalej stabilný. Napriek tomu prišlo menšie ochladenie, keď slabšie dáta z Číny (ktorá je hlavným trhom pre luxusné produkty) znepokojili trhy. Indikátor agentúry Bloomberg – (Bloomberg European Luxury Goods Index), sledujúci vývoj deviatich európskych značiek, klesol začiatkom mája o 13,83 %. Napriek tomu vyhliadky európskeho gigantu s luxusom, francúzskej spoločnosti LVMH zostávajú pozitívne.
Odvetvie luxusného tovaru zostáva aj naďalej stabilným zamestnávateľom. Kým v súčasnosti poskytuje prácu pre jeden milión ľudí, v roku 2020 by to malo byť až 2,2 milióna ľudí.