Francúzsky prezident Francois Hollande chce podporiť omdlievajúci automobilový sektor svojej krajiny.
Ako prezident tvrdí, „francúzske automobilky sú jednotkou v konštrukcii vozidiel s ekologicky šetrnou technológiou a hybridným pohonom. Práve preto by sme mali zabezpečiť, aby mali náskok“, povedal prezident v televíznom rozhovore.
Jednou z podpôr by mali byť prístupnejšie úvery pre automobilky. Okrem toho by mali štátne orgány ako aj jednotlivé samosprávy posilniť nákup vozidiel. Presný plán podporných opatrení by mal zverejniť francúzsky premiér – Jean-Marc Ayrault do 25. júla.
Zdá sa, že opatrení ako šrotovné sa vo Francúzsku už nedočkáme, nakoľko je známe, že Hollande tento stimul, prijatý predchádzajúcim prezidentom Sarkozym, ostro kritizoval. Podľa neho stojí daňových poplatníkov mnoho peňazí a taktiež je často použité na kúpu zahraničných vozov.
Akcionári Peugeotu boli príliš hladní
Prezidentovi sa tiež nepáči nedávno avizovaný plán francúzskej automobilky Peugeot Citroën, ktorá oznámila prepustenie 8000 zamestnancov a uzatvorenie závodu v Aulnay na predmestí Paríža. V televíznom rozhovore ho Hollande označil za neprijateľný. „Tento týždeň chceme s automobilkou diskutovať o tom, aby nedošlo k priamemu prepúšťaniu“, povedal Hollande. Pre všetkých dotknutých zamestnancov by sa našli nové pracovné miesta, prípadne by boli vypracované sociálne plány.
Hollande automobilku kritizuje za voľbu zlej obchodnej stratégie či za odkladanie neľahkých rozhodnutí. Ako tvrdí, akcionári spoločnosti boli príliš hladní po dividendách, no investície by mali mať najvyššiu prioritu.
Generálny riaditeľ PSA, Philippe Varin, sa chce cez plánovaný program úspor čiastočne vymaniť z aktuálnych problémov. V neľahkej situácii sa nachádza aj ďalšia francúzska automobilka Renault. Jej generálny riaditeľ – Carlos Ghosn, počíta s ťažkými časmi, keď hovorí o stagnácii v období nasledujúcich troch až štyroch rokov.