Apple, ktorý doteraz vo svojom úsilí dostať sa hlbšie aj do biznisu sociálnych sietí neuspel, vraj v posledných mesiacoch rokuje s Twitterom o strategickej investícii. Kým Apple je veľmi úspešný v predaji telefónov a tabletov, jeho vplyv v sociálnych sieťach, ktoré sa stali hlavným motorom činností na internete a na mobilných zariadeniach je minimálny. Sociálne média stále viac ovplyvňujú, ako ľudia trávia svoj čas s míňajú svoje peniaze – čo je dôležitým faktorom pre Apple, ktorý predáva aplikácie, hry, hudbu a filmy.
Investícia v stovkách miliónov dolárov, by tak mohla Twitter ohodnotiť až na viac ako 10 miliárd dolárov. Obe spoločnosti sa k špekuláciám odmietajú vyjadriť.
Neexistuje žiadna záruka, že medzi týmito dvomi spoločnosťami dôjde k dohode. Ale predchádzajúce rozhovory sú známkou toho, že sa môže tvoriť silné partnerstvo uprostred silnejúcej konkurencie Google a Facebooku.
Peniaze nie sú problém
Twitter a Apple pritom spolupracujú už teraz. V poslednej dobe Apple integruje funkcie Twitteru do softvéru pre tablety, telefóny a počítače. Hoci investícia do Twitteru by bola veľká, pre Apple nie je takéto množstvo peňazí problémom. K dispozícii má podľa informácii 117 miliárd dolárov likvidných prostriedkov, za ktoré si takéto nákupy jednoducho môže dovoliť.
Bola by to však nezvyčajnú investícia z pohľadu, že Apple sa snaží skôr kupovať malé Start-upy, ktoré následne integruje do spoločnosti.
Sú sociálne siete len bublina ?
Informácie o rokovaniach prichádzajú v čase, keď sa niektorí pýtajú, či sú očakávania z potenciálu sociálnych spoločností reálne. Jasným príkladom je Facebook, ktorému investori neveria natoľko, ako sa očakávalo a cena jeho akcií sa prepadáva.
Cena akcií Apple sa v súčasnej dobe nachádza na úrovni 585,16 dolárov, keď sa jej v piatok podarilo pripísať si 1,79 %.