1. Vymedzte si pracovnú dobu– Ak si vymedzíte čas na prácu, je väčšia pravdepodobnosť, že počas tohto času pracovať budete. Nech je už vaša pracovná doba aká chce, zaviažte sa k jej dodržiavaniu.
2. Povedzte svojim priateľom a rodine, nech vás nechajú osamote – Ak by ste boli v kancelárii, zrejme by vás rodina nerušila rôznymi možnými otázkami či žiadosťami. Ak je ale vašou kanceláriou domácnosť, musíte si zabezpečiť, aby bola vaša rodina s otázkami a podobne zdržanlivá. Svojim blízkym musíte dať jasne najavo, že aj keď nie ste v kancelárii, neznamená to, že ste k dispozícii. Prerušiť by vás mali len v prípadoch nutne naliehavých.
3. Jasne definujte a optimalizujte svoje pracovné prostredie – Aj keď robíte doma, musíte mať vyhradenú pracovňu a nepracovať napríklad pred televízorom. Taktiež si svoje pracovné prostredie optimálne prispôsobte. Množstvo ľudí odporúča zelenú rastlinu na stole. Prečo? Zeleň zvyšuje koncentráciu, detoxikuje vzduch a tým pôsobí na zníženie stresu. A to my chceme, pravda :-)
4. Komunikujte a taktiež buďte v spojení so svojimi kolegami – Udržiavajte jasný kontakt so všetkými osobami, s ktorými máte nejaký profesionálny vzťah. Môžu to byť vaši spolupracovníci, klienti, prípadne váš zamestnávateľ. Dajte im vedieť, že vaša domáca kancelária je bez obmedzení a že čo od vás môžu očakávať. V prípade, ak nie ste šéfom sám sebe, je dôležité, aby ste s tým svojim udržovali dobrú komunikáciu.
5. (Okamžite) Vstaňte od svojho monitora – Podľa Science Daily strávi človek každý deň v priemere 5 hodín pred monitorom. Rada číslo 5 znie, urobte si čas. Pripomenie Vám to, že váš život sa rozpína aj mimo prácu. Navyše necháte oddýchnuť vaše oči.
6. Buďte v kontakte s ľuďmi – Nenechajte všetky kontakty s ľuďmi len na e-mail. Pre vašu kariéru je oveľa cennejší osobnejší kontakt, trebárs aj po telefóne. Skúste si vyraziť napr. do kaviarne či knižnice a ak vás to nebude rozptyľovať, vyskúšajte pracovať aj tam.
7. Veďte si zoznam úloh – Zoznam úloh, alebo tzv. To-do list vám pomôže udržať sa v pracovnom tempe. Taktiež zvyšuje pravdepodobnosť, že si budete menej veci odkladať. Možnosť vytvoriť si dnes zoznam tohto typu ponúka množstvo aplikácií v smartfónoch či tabletoch. Komu táto forma nevyhovuje, stačí si zaviesť obyčajný poznámkový blok.
8. Snažte sa o čistý pracovný priestor – Nenechajte sa rušiť neporiadkom vo svojej pracovni. Stojí za to nájsť si čas a postarať sa o čistotu miesta, kde trávite svoj pracovný život.
9. Na konci dňa si doprajte voľno – To, že pracujete z domu neznamená, že musíte pracovať po celý čas čo doma ste. Uistite sa, že máte kontrolu nad svojim pracovným a súkromným životom.
10. Nejedzte pri práci – Vaša kuchyňa sa nachádza len pár metrov od Vás. Vyhraďte si na jedlo čas, najedzte sa a potom pracujte. Mnoho ľudí priberá, pretože sa občerstvuje a do jedla ďobe sem i tam. Takýto prístup nie je najvhodnejší!
S tym jedenim to poznam..pracujem a nosim si stale nieco k laptopu..potom mi je zle a nespravim to co chcem :-/ ale super clanok, fajn!