Sociálne média dnes majú v živote ľudí nemalý význam, pričom sa rozmáhajú aj s nastupujúcou mobilitou. Zamestnanci si svoje múdre telefóny či tablety berú do práce a aktívne ich využívajú.
Čo sa však týka využívania sociálnych sietí , nie každý podnik má k nim rovnaký prístup. Niektoré spoločnosti pochopili, že sociálne média sú pre zamestnancov zdrojom informácií, iné ich rázne odmietajú!
Či už je to Twitter alebo Facebook, účty užívateľov (zamestnancov) sú prihlásené na odber spravodajstva či noviniek zaujímavých osobností. Manažment moderných firiem to chápe a necháva v tomto smere zamestnancom určitý stupeň autonómnosti.
Na druhej strane sa však stretneme s organizáciami, ktoré stránky sociálnych sietí nie lenže prísne zakazujú, ale pre istotu ich aj zablokovali. Dozvedel som sa však aj o podnikoch, kde majú zamestnanci na surfovanie vyčlenení určitý čas – môžeme to teda nazvať kompromisom?!
Nielen tínedžerské výkriky
Tak či onak, je pravda, že sociálne média nemusia slúžiť len na tínedžerské výkriky, ale na spojenie sa s okolitým svetom, ktorému (aj keď sme v práci) potrebujeme načúvať. Nehovoriac o spomínaných novinkách, ktoré si na nástenku pripínajú známy marketéri, motivátori a samozrejme média (viď náš facebook:)
Váš zamestnanec preto nemusí byť na Facebooku len kvôli „trápnym“ statusom či bezhlavému chatovaniu – jednoducho prišiel načerpať potrebné informácie, ktoré mu prídu vhod aj v zamestnaní! Aký máte vy názor na používanie sociálnych sietí v zamestnaní?
Ak vás zaujíma svet sociálnych médií, odporúčame knižku “Spodná vlna”, ktorá vás pripraví na tento nový spoločenský jav! Zakúpiť si ju môžete v našom kníhkupectve.
Je to vec pohľadu a určite zalezi od zamestnania napr. Tvorivým povolaniam ako vývojarom atď. By som nechal fraaaj ale ak je to administratívna pracovníčka tak by ju to len zdrzovalo
no ja som na sietach stale ale nikto o tom nevie..aj teraz akurat :DDDD