5. Aj keď podniká len so “sladkou vodou”, neustále prináša niečo nové a pôvabné. Reč je o “nesmrteľnej” značke Coca Cola, ktorej hodnota dosahuje 78,4 miliardy dolárov, čo je oproti roku 2012 polepšenie si o 6 %.
O jej vycibrenom zmysle pre inovácie hovorí aj aktuálna novinka, ktorou sú samoobslužné automaty “Freestyle”. Tie spotrebiteľom a maloobchodníkom umožňujú mixovať si vlastné chute.
4. Stále mimoriadne akčná fast-foodová značka McDonalds, ktorá sa po novom rozhodla ozdraviť svoj jedálniček o rôzne šaláty či ovsené vločky, sa s hodnotou 90,3 miliardy dolárov nachádza na 4. mieste.
Taktiež treba vypichnúť, že okrem zdravších jedál sa značka čoraz viac zviditeľňuje aj pri káve a zákuskoch. Preto zákazníkov, ktorých tento reťazec neoslovil svojou ponukou burgerov či hranoliek, môže pritiahnuť voňavé cappuccino alebo malinový koláč.
3. Značka IBM, ktorá ma 100-ročnú históriu, sa aktuálne oceňuje na 112,5 miliardy dolárov, za čo jej medzi najhodnotnejšími značkami sveta patrí slušné 3. miesto. Nielen v technologickom priemysle sa značka IBM stala stabilným hráčom, ktorý rok čo rok prekvapí s niečím novým.
2. Druhou najhodnotnejšou značkou sveta je Google. Toto meno sa nespája len s vyhľadávaním, ale aj s e-mailom, poskytovaním cloudových služieb či vývojom operačného systému Android. Najnovším hitom od Google sú okuliare Google Glass, ktoré hodnotu značky zrejme ešte viac vynesú nahor. Aktuálne sa značka Google cení na 113,7 miliardy dolárov, čo je v porovnaní s minulým rokom nárast o 5 %.
1. A sme na prvej priečke, ktorú obsadzuje značka Apple. S hodnotou 185 miliárd dolárov rebríček najhodnotnejších značiek sveta s výrazným náskokom vedie. Aj keď v súčasnosti môžeme vidieť, že akciám spoločnosti finančný trh nepraje, v očiach spotrebiteľov je táto značka naďalej jasným favoritom!