1. Francúzsky koncern s luxusom, spoločnosť LVMH chce svoje bohaté portfólio značiek rozšíriť o ďalší kúsok. Tentokrát núka dve miliardy eur za talianskeho špecialistu na kašmír – Loro Piana.
Ako spoločnosť LVMH avizovala, v úmysle má získať 80 % podiel. Zvyšných 20 % má zostať v rukách talianskej rodiny, ktorá bude naďalej dohliadať na vedenie spoločnosti. Prevzatie ešte musia schváliť príslušné úrady.
2. Gréci si môžu vydýchnuť, nakoľko im v pondelok ministri financií eurozóny (euroskupina) odklepli ďalší transfer miliardovej pomoci.
Ako v pondelok v Bruseli avizoval belgický minister financií Koens Geens, ministri odsúhlasili ďalší transfer vo výške 6,8 miliardy eur (v médiách sa predtým hovorilo až o 8,1 mld. eur). Experti Trojky (EÚ, ECB a MMF) doteraz analyzovali, ako Atény pokračujú v presadzovaní úsporného programu. Ako Trojka zhodnotila, Grécko dosiahlo významný pokrok, no pod drobnohľadom sa naďalej nachádza presadenie ďalších reforiem.
3. Z analýzy výskumnej spoločnosti Ernst & Young vyplýva, že v budúcom roku by počet nezamestnaných v krajinách eurozóny mohol dosiahnuť rekordnú úroveň 20,3 milióna ľudí.
V tomto roku by mal podľa Ernst & Young počet nezamestnaných vzrásť na 19,9 milióna. Za dôvod rastúcej nezamestnanosti považuje zúriacu hospodársku krízu.
4. Vo Washingtone sa v pondelok začali rokovania týkajúce sa dohody o voľnom obchode medzi Európskou úniou a Spojenými štátmi. Médiám to potvrdil hovorca obchodných zástupov USA.
Odhaduje sa, že celkovo budú rokovania o doteraz najväčšej dohode o voľnom obchode trvať zhruba jeden rok. Partnerstvo medzi oboma regiónmi má podporiť hospodársky rast a vytvoriť státisíce nových pracovných miest. Už v stredu sa chcú obe strany rokovaní prvýkrát ukázať pred tlačou.
5. Podľa pondelkovej správy novín China Business News, ktorá sa odvoláva na informácie čínskych manažérov, sa francúzska automobilka Renault chystá už čoskoro odštartovať spoluprácu s 3. najväčšou čínskou automobilkou Dongfeng.
Plánom je vraj založenie spoločného podniku v hodnote 11 miliárd juanov (1,38 md. eur) Podobne ako iné európske automobilky, aj Renault trpí v Európe odbytovou krízou. V porovnaní s nemeckými automobilkami je postavenie francúzskych spoločností v Číne oveľa slabšie.
Chceš dostávať súhrn dňa na e-mail? Prihlás sa!