Mnohokrát sa stane, že svojmu nadriadenému budete musieť vysvetliť, čo stojí za vašou chybou. Možno zabudnete vykonať nejakú úlohu alebo prídete neskoro do práce.
Mnohí miesto úprimného vysvetlenia radi siahu po výhovorkách. Nielen že týmto krokom nezakryjú svoju chybu, ale naštrbia si vzťahy na pracovisku. Takže ktorým bežným výhovorkám sa vyhýbať?
1. Môže za to autobus/vlak – samozrejme, stane sa, že do práce prídete o niekoľko minút (niekedy hodín) neskôr. Je možné, že cestujete autobusom, ktorý zdrží dopravná zápcha príp. niečo iné. No ak zaspíte alebo vás zdrží iná mimopracovná činnosť, je lepšie byť úprimný a nezvalovať vinu na niečo „pokazené“.
2. Výhovorka číslo dva, od ktorej sa držte čo najďalej, znie: Čakám na kolegu, má mi zavolať späť. To posledné, čo chce váš nadriadený pri blížiacom sa termíne počuť je, že na vine je niekto iný a vy iba čakáte.
To je úplne nesprávny prístup. Miesto toho sa musíte uistiť, že nad vecou máte kontrolu. Najlepšie je zásobiť sa dostatkom informácií, čiže ak váš kolega z marketingového oddelenia Janko Mrkvička zaspal v autobuse, mali by ste o tom probléme vedieť a nečakať.
3. Ako poslednú si predstavíme výhovorku výhovoriek, ktorá znie: Ja neviem ako. Ležérne pokrčenie ramenami a pohľad na vášho šéfa so slovami, tak to ja neviem, je to najhoršie, čo môžete v práci spraviť.
Samozrejme, mnohí pracovníci sa dostanú do situácie, keď svojmu šéfovi nedokážu poskytnúť správnu odpoveď. Ale reagovať slovami „ja veru neviem“ je nevhodné. Správna odpoveď je: „Hneď to zistím“.
Náš tip na knihu: Žiadne výhovorky