1. Mediálny svet
Jeff Bezos, zakladateľ Amazonu, ktorý nedávno odkúpil denník Washington Post, nie je jediným miliardárom so slabosťou pre médiá.
Nemalé sumy do sveta novín už vrazil aj Warren Buffett či Carlos Slim Helu. Aj spoluzakladateľ Facebooku Chris Hughes a podnikateľ Sidney Harman sa rozhodli, že svojimi peniazmi vzkriesia noviny ako The New Republic alebo Newsweek.
Pre ďalší príklad nemusíme chodiť ďaleko – je známe, že najbohatší Slovák a miliardár Andrej Babiš tento rok kúpil slovenské Hospodárske noviny. Aj keď kedysi bol nákup novín mimoriadne ziskovou záležitosťou, dnes je to skôr o „strate peňazí.“ Napriek tomu v tom miliardári vidia skvelý spôsob, ako na seba upútať pozornosť.
2. Vesmír
Príťažlivosť vesmíru už z vrecák bohatých ľudí vytiahla nemálo peňazí. Mnohí sa rozhodli financovať vesmírnu turistiku, či už je to Richard Branson z Virgin Group alebo spoluzakladateľ Tesla Motors, Elon Musk.
Musk v roku 2002 založil firmu SpaceX, ktorá prevádzkuje komerčné lety do vesmíru. A poradovník záujemcov o túto dobrodružnosť je naozaj dlhý.
Branson na tento účel v roku 2004 vytvoril spoločnosť Virgin Galactic, pričom vesmírna letenka by jedného pasažiera mala stáť zhruba 200 tisíc dolárov. Na prvom súkromnom lete do vesmíru SpaceShipOne sa podieľal aj miliardár z Microsoftu – Paul Allen.
3. Šport
Šport sa už tradične zaradil k nákladným koníčkom miliardárov, čo potvrdzuje viacero príkladov.
Miliardárov neláka len futbal, kde rozruch robí Roman Abramovič a viacerí arabskí a kuvajtskí šejkovia, ale aj basketbal, preteky automobilov či americká prestížna liga NFL.
Tu sa stal známou tvárou ropný miliardár Jerry Jones, ktorý kúpil Dalaských kovbojov (na snímke vľavo).
4. Rýchlosť
Bohatí nielenže rýchlo točia kapitál, ale chcú si rýchlosť vychutnať aj na vlastnej koži. Príkladom je zosnulý Steve Fossett, finančník, ktorý dosiahol mnohé svetové rekordy (napr. najrýchlejšie oboplávanie sveta v plachetnici). Elon Musk zas navrhol superrýchly dopravný koncept Hyperloop.
5. Perfektné víno
Mnoho boháčov sa dnes inšpiruje Rothschildovcami, ktorí pred 150 rokmi svoje robustné imanie zainvestovali do viníc v Bordeax. Ako vyplýva zo štúdie dvoch ekonómov z Yalovej a Stanfordskej univerzity, bohatí ľudia sa pre nákup kvalitného vína rozhodnú skôr z lásky než dosiahnutia výnosu.