1. Tim Ferriss (podnikateľ a známy spisovateľ)
Aspoň raz za mesiac si urobte analýzu 80/20. To znamená, že zhrniete 20 % aktivít, ktoré tvoria 80 % výsledkov. Nezabúdajte tiež na analýzu 20 % aktivít, ktoré vás oberajú o 80 % času, odporúča Ferriss.
V pozícii vlastníka firmy ľahko uviaznete v čase a budete zaneprázdnený, pričom práca, ktorej sa budete venovať, nemusí byť produktívna. Ferrissove zhodnotenie znie: Ak sa sústredíte na správne veci a eliminujete čas strávený pri neužitočných úlohách, stanete sa oveľa efektívnejším.
2. Sulaiman Sanni (spoluzakladateľ WeDidIt)
Sulaiman Sanni, spoluzakladateľ crowdfundingovej platformy WeDidIt odporúča: Čo najskôr si nájdite mentora. Pre nováčikov je to ten najlepší spôsob, ako sa sústrediť na skutočne dôležité veci. „Nemusíte nad vecami tráviť týždne či mesiace. Ak máte pri sebe niekoho, kto si vecami prešiel, nechajte si poradiť.”
3. Tony Hsieh (CEO Zappos)
V roku 2012 som pocítil, ako sa mi e-mailové správy vymykajú z pod kontroly, uviedol Hsieh na sieti LinkedIn. Mal som pocit, ako by to bol “nekonečný bežiaci pás.”
Hsieh preto prišiel s vlastným hackom, ktorý nazval systém Yesterbox. Hlavným princípom je prihodiť včerajšie emaily do dnešného zoznamu úloh. Tu je stručné zhrnutie:
- Vyhotoviť si zoznam včerajších správ.
- Ak je možné na dnešné správy odpovedať do 48 hodín (bez toho, aby vám to nespôsobilo problémy), neodpovedajte na všetky.
- Predtým, než sa pozriete na dnešné e-maily, je potrebné spracovať aspoň 10 zo včerajších.
4. Daniel Barnett (zakladateľ Work[etc])
Daniel Barnett, muž, ktorý zrodil softvér pre riadenie biznisu Work[etc] tvrdí: „Niektorí ľudia jednoducho nie sú na prácu v kancelárii.“ Nakoniec prišiel s riešením, vďaka ktorému je správa vzdialených pracovníkov oveľa jednoduchšia. Barnett nesúhlasí s tvrdením, že práca z domu nie je tak produktívna a kreatívna.
5. Phil Libin (CEO Evernote)
Phil Libin, ktorý založil mimoriadne populárnu aplikáciu Evernote odporúča: “Prestaňte sa toľko spoliehať na email.” Z aplikácie Evernote som sa všemožne snažil vylúčiť kultúru zdĺhavých e-mailových správ, hovorí Libin.
Navyše, časté používanie sa môže stať nebezpečným, pretože cez správy sa dá ľahko zmeniť tón, v akom sa človek vyjadruje. “Jednoducho som chcel, aby človek, ktorý sa potrebuje stretnúť s niekým o pár poschodí ďalej, vstal a šiel sa s nim porozprávať”, tvrdí Libin.
Mnohokrát stačí jedno stretnutie a prediskutovať si veci osobne, ako sa zbytočne “zamotávať” v e-mailových správach.