Akcie najväčšieho japonského producenta spotrebnej elektroniky v stredu posilnili až o 19 %.
Dôvodom je robustný zisk, ktorý je dôsledkom reorganizačného plánu spoločnosti. Spoločnosť sa prestala sústreďovať na smartfóny a plazmové panely a svoju pozornosť zamerala na priemyselné výrobky, najmä v automobilovom sektore.
Zdá sa, že tento krok sa Panasonicu vyplatil. V októbri minulého roka získal zákazku na dodávku dvoch miliárd batériových článkov pre automobilku Tesla.
Prevádzkový zisk automobilovej a priemyselnej jednotky bol za obdobie od septembra do decembra 2013 na úrovni až 28,2 miliárd jenov (205 miliónov eur), pričom v rovnakom období pred rokom bola jednotka v strate 800 miliónov.
Celkovo zisk spoločnosti za uplynulý kvartál dosiahol až 116,6 miliárd jenov (852 miliónov eur). Prezident spoločnosti Kazuhiro Tsuga uviedol, že do marca 2019 chce zdvojnásobiť zisk na viac na 2 bilióny jenov.
Nespí ani konkurencia
Potrebná reštrukturalizácia sa nevyhýba ani konkurentom Panasonicu. Spoločnosť Sony by napríklad už v najbližšej dobe mohla oznámiť odpredaj stratovej divízie osobných počítačov Vaio, s ktorými začala pred 17 rokmi.
V posledných dvoch rokoch spoločnosť okrem toho prepustila tisíce ľudí a predala niektoré aktíva ako jej ústredie v New Yorku a či budovu v Tokiu.
Taktiež len minulý mesiac spoločnosť Sharp oznámila, že jej reštrukturalizačný plán je na 90 % hotový, avšak aj ďalej ešte plánuje odpredaj časti aktív a podielov.
Spoločnosť sa snažila diverzifikovať dodávky displejov. Okrem spoločnosti Apple tak rozširuje dodávky najmä pre čínskych výrobcov. Po strate za minulý rok sa očakáva, že tento rok by mohla dosiahnuť zisk vo výške približne 100 miliárd jenov.