V dnešnom článku vám prinášam tri dôležité poznámky od Johna Doerra, ktoré by mal poznať každý ambiciózny človek, ktorý sa rozhodol zmeniť svoj život a pustiť sa do vlastného podnikania, do ktorého vkladá všetky svoje túžby čakajúce len na naplnenie.
V prvom rade je asi potrebné objasniť, kto je človek menom John Doerr a prečo by ste si od neho mali nechať poradiť? Tento pán bol v roku 2009 vymenovaný za člena Prezidentského poradného výboru pre hospodársku obnovu, ktorý sa skladá z nevládnych expertov z pracovnej oblasti, oblasti biznisu či akadémie a ktorý bol vytvorený prezidentom Barackom Obamom.
V marci 2013 ho časopis Forbes označil za 527eho najbohatšieho človeka na svete s majetkom v čistej hodnote 2,7 miliárd amerických dolárov.
Takže…. čo musíte vedieť?
1. Vaše nápady musia byť jednoduché
Prísť s dobrou myšlienkou na biznis je niekedy náročné, no v porovnaní s nasledujúcim procesom súvisiacim s realizáciou sa jedná o jednoduchšiu fázu, ktorá však dá zabrať vášmu mozgu.
Je potrebné si uvedomiť jadro dobrého nápadu – musí to byť niečo, čo ľudia potrebujú, ale ešte nevedia o tom, že to potrebujú. Musíte si spraviť prieskum súčasného trhu a trendy, ktoré sa predpokladajú na nasledovné obdobie.
K danej téme bolo už napísaných veľa kníh, ktoré vám môžu poskytnúť rady ako postupovať v tejto fáze a čím sa riadiť. Príkladom môžu byť knihy ako Bohatý otec, chudobný otec (Robert Kiyosaki), Ako podnikať ÚSPEŠNE (R. Kiyosaki, S.L. Lechter).
Pozri tiež: 50 najpopulárnejších biznis kníh
2. Realizácia znamená všetko. Zmeňte sa na dravca
Bez efektívnej prezentácie vášho produktu či služby sa nikam nedostanete. Môžete mať akýkoľvek famózny nápad, ktorý je len krôčik od úspechu, pokiaľ ten krôčik neurobíte, úspech nedosiahnete. A to je potrebné si uvedomiť.
Musíte sa zmeniť na „dravca“, ktorý neodíde kým nebude mať svoju korisť vo svojom náručí. Nezabúdajte na fakt, že zväčša reklama predáva. Bez pútavej reklamy sa váš výtvor nedostane do očí verejnosti a bez zákazníkov môžete letieť ku dnu veľmi rýchlo.
Opäť odporúčame prečítať si niektoré z výborných kníh – Nové pravidlá marketingu a PR (D. M. Scott), Čtyřhodinový pracovní týden (T. Ferriss) alebo Restart (J. Fried, D. H. Hansson).
3. K úspechu je potrebný správny výber tímu
„Čokoľvek chcete dosiahnuť, dosiahnete lepšie v tíme.“Je náročné vytvoriť tím ľudí v prípade, že ste si počas celého procesu počínali sami a zvládali ste to vďaka svojim zručnostiam, no aby celý projekt fungoval, ostávať sám nemôžete.
Potrebujete mať ľudí, ktorí prinesú na vec nový pohľad a budú mať nápady, ktoré ho môžu posunúť celkom novým smerom.