Zrejme už viacerí z vás sa stretli s menom David Allen. Ide o toho najlepšieho majstra na produktivitu, timemanažment a jedného z najpredávanejších autorov, ktorý ma na svojom konte viacero úspešných knižných kúskov, ako „Mít vše hotovo“ či „GTD – umenie byť produktívny bez stresu“.
Portál Businessinsider.com Allena požiadal o jeho tri najlepšie rady z pohľadu time manažmentu. Tu sú:
1 – Nech sa deje čokoľvek, všetko si píšte – Allen uvádza, že je dôležité zaznamenávať si svoje myšlienky, nech už je to aplikácia v smartfóne či obyčajný poznámkový blok. „Nikdy nedržte všetko v hlave. Vaša hlava nie je určená na úschovu nápadov. Vaša hlava bola stvorená na zrod nápadov“, uviedol Allen. Ako dodáva, ak chceme maximalizovať svoju produktivitu, nemôžete svoju hlavu používať ako kanceláriu.
2 – Používajte „in-basket“
Allen termínom „in-basket“ odkazuje na miesto, kde si človek odloží všetky veci, pri ktorých nie je rozhodnutý, čo s nimi urobí – poznámky, pošta či svietidlá s vybitou batériou. „Mali by ste mať jeden doma a jeden v práci. Malo by to byť čisté číre vedro, do ktorého hodíte všetky veci tohto typu“, poznamenáva Allen.
3 – Sústreďte sa na to, čo sa sústreďuje na vás
Všímajte si veci, ktoré vám behajú hlavou. Je to totiž znamenie, že potrebujete urobiť nejaké rozhodnutia. Určite čo poznáte – možno sa na vás sústreďuje nezaplatený šek, ktorý sa blíži k splatnosti alebo práca, ktorú potrebujete čoskoro odovzdať.