Krajiny z nadpisu možno neznejú príliš „podnikateľsky“, no pravda je taká, že práve v Ugande či Thajsku podniká najväčšie percento populácie.
Kým v Európe alebo v USA je úspešné podnikanie naplnením sna, v iných krajinách je to nutnosť, keďže pre málo pracovných miest tu vzniká mnoho samostatne zárobkovo činných osôb.
Kým v USA podniká „iba“ 4,3% dospelej populácie, v takej Ugande je to až 28,1%. Na druhom mieste je so značným odstupom Thajsko, kde podniká 16,7% dospelých. Obľúbené sú tu tzv. rikše, ktoré mnohí obyvatelia prevádzkujú na živnosť. V turistických oblastiach je to jeden zo zaujímavých spôsobov, ako sa dostať k vyšším zárobkom.
Na treťom mieste je Brazília, kde podniká 13,8% populácie. S 13,7% nasleduje Kamerun, kde je mnoho živnostníkov v sektore služieb či potravinárstve. Na piatom mieste je Vietnam, ktorý je typický svojimi predajnými stánkami či pouličnými holičmi. Viac ako 11% populácie podniká aj v Angole, Čile, Botswane či Jamajke.