Investori sú nadšení z výsledkov, ktoré zverejnila technologická spoločnosť Meta za 4. štvrťrok. Čísla ukázali výrazný pokles prevádzkových nákladov a tiež nižšie kapitálové výdavky v porovnaní s očakávaniami. To otvorilo cestu k lepšej ziskovosti počas tohto roka. Výsledky zároveň signalizujú, že platformy sociálnych médií spoločnosti Meta si v súčasnom poklese online reklamy vedú lepšie ako jej menší konkurent Snap.
Mark Zuckerberg počúval akcionárov
Po zverejnení výsledkov za 3. štvrťrok investori zúrili na Marka Zuckerberga a jeho tím, ktorý nebral do úvahy obavy akcionárov z vysokých nákladov. Výsledkom bol šokujúci pokles ceny akcií Meta pod 100 dolárov. Takto sa im podarilo vyvolať potrebný budíček pre spoločnosť Meta, ktorá v danom momente čelila aj enormným vnútorným tlakom zamestnancov. Tí sledovali, ako sa hodnota ich opcií vytráca, čím firma riskovala aj únik mozgov.
Investorov teraz pri zverejnení najnovších čísel zaujímali najmä náklady. A nielen tie za 4. kvartál, ale aj očakávaný vývoj za tento rok. Najnovšie čísla naznačujú pokles očakávaných prevádzkových nákladov v roku 2023 z pôvodných 95-100 miliárd USD na 89 – 95 miliárd USD. Výhľad kapitálových výdavkov na tento fiškálny rok klesol na 30-33 miliárd USD z predchádzajúcich 34-37 miliárd USD. „Tento krok otvára brány k návratu k ziskovosti, a tiež k rastu tržieb v prípade, že sa trh s online reklamou tiež odrazí od súčasných úrovní. Ak sa spoločnosti Meta podarí „rok efektivity“, jej príbeh to dramaticky zmení,“ hovorí Peter Garnry, akciový stratég Saxo Bank.