Predaje skupiny LVMH, najväčšieho hráča v luxusnom segmente, klesli prvýkrát od pandémie, keďže firmu zasiahol pokles dopytu zo strany čínskych spotrebiteľov.
Organické príjmy kľúčovej divízie, do ktorej patria značky Louis Vuitton a Christian Dior, sa v treťom štvrťroku znížili o 5 %, uviedla spoločnosť v utorkovom vyhlásení. Analytici očakávali mierny nárast.
Bol to najhorší kvartálny výsledok od druhého štvrťroka 2020, keď globálnu ekonomiku zasiahli lockdowny v dôsledku pandémie. Celkové tržby skupiny klesli o 3 %.
„Väčšina našich trhov v súčasnosti čelí ekonomickým problémom vrátane pevninskej Číny,“ uviedol finančný riaditeľ LVMH Jean-Jacques Guiony. Dodal, že spotrebiteľská dôvera v pevninskej Číne sa dostala na historické minimum z čias Covidu.
Peking nedávno avizoval prijatie rozsiahlych stimulačných opatrení, ktorých cieľoch je opäť naštartovať druhú najväčšiu ekonomiku sveta. Guiony uviedol, že v súčasnosti je ťažké posúdiť potenciálny vplyv takýchto opatrení na dopyt. „Je to však signál, že čínske úrady túto problematiku berú veľmi vážne,“ dodal.
Skupina LVMH, ktorú riadi a kontroluje Francúz Bernard Arnault, jeden z najbohatších ľudí na svete, vlastí približne 75 luxusných značiek v oblasti módy, šperkov, hotelov a liehovín. Všetky hlavné divízie skupiny v treťom štvrťroku nedosiahli odhady analytikov.
Ako uvádza agentúra Bloomberg, Číňania, ktorí sú ochotní investovať do luxusného tovaru, tak často robia pri cestovaní do zahraničia, kde dokážu nakupovať za nižšie ceny.
Zdroje: bloomberg.com