Taliansky módny dom Prada vo štvrtok uzavrel dohodu o kúpe menšieho rivala Versace od spoločnosti Capri Holdings za 1,375 miliardy dolárov.
Prada sa snaží expandovať, keďže sa jej podarilo prekonať spomalenie dopytu po luxusnom tovare, zatiaľ čo Versace hospodári so stratou. Fúzia posilňuje taliansku pozíciu v luxusnom priemysle, v ktorom dominujú francúzske konglomeráty, uvádza agentúra Reuters.
„Naším cieľom je pokračovať v dedičstve značky Versace, oslavovať a znovu interpretovať jej odvážnu a nadčasovú estetiku,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Prada Patrizio Bertelli.
Cena, ktorú Prada súhlasila zaplatiť za firmu Versace, predstavuje veľkú zľavu oproti čiastke 2,15 miliardy USD vrátane dlhu, ktorú za Versace zaplatila spoločnosť Capri v roku 2018. Capri, predtým známa ako Michael Kors, firmu kúpila od rodiny Versace a spoločnosti Blackstone.
Vlastníctvo značky Versace s jej odvážnymi potlačami v barokovom štýle prinesie spoločnosti Prada, známej svojím minimalistickým štýlom, nových zákazníkov. „Versace má obrovský potenciál. Cesta bude dlhá a bude si vyžadovať disciplinovaný výkon a trpezlivosť,“ povedal Andrea Guerra, generálny riaditeľ spoločnosti Prada.
Versace sa k Prade pripája s novým kreatívnym riaditeľom. Značka 13. marca oznámila, že Donatella Versace odstupuje z postu návrhárky a prechádza do novej funkcie hlavnej ambasádorky značky. Tento krok prichádza takmer 30 rokov po tom, čo prevzala kreatívne vedenie módneho domu po smrti svojho brata Gianniho Versaceho v roku 1997. Za kreatívneho riaditeľa módneho domu bol vymenovaný Dario Vitale, čo je prvý raz, čo túto funkciu prevzal niekto mimo rodiny Versace. Vitale prišiel zo sesterskej značky Prada Miu Miu, kde pôsobil od roku 2010.
Zdroje: reuters.com; voguebusiness.com