Nemecký automobilový výrobca Porsche očakáva ťažké časy. Vzhľadom k dlhovej kríze tvrdí, že rok 2013 bude pre európske automobilky ťažkým obdobím. „Musíme byť pripravení“, upozornil generálny riaditeľ Porsche, Matthias Müller. Ako tvrdí, existujú jasné indikátory z iných sektorov, ktoré dosvedčujú, že dlhová kríza brzdí ekonomiku.
Masívne investície
Aj napriek tomu chce automobilka dosiahnuť 15 percentnú ziskovosť tržieb a 21 %-nú kapitálovú návratnosť. Spoločnosť vytvorila za posledné roky investičnú rezervu, ktorú by chcela v nasledujúcom období použiť. Do roku 2018 chceme investovať vo všetkých našich prevádzkach viac ako 1 miliardu eur.
Porsche so svojimi polročnými výsledkami zažiarilo. Rekordný predaj 68 940 automobilov je o 20 % väčší ako pred rokom. Príjmy vzrástli o 30 % na 6,7 miliárd eur.