Francúzska automobilka Renault vykázala za prvý polrok 2012 zisk 786 miliónov eur, čo je v porovnaní s konkurenčným Peugeotom (strata 800 mil. eur) brilantný výsledok.
Má to ale menší „háčik“. Renault môže za viac než slušný výsledok vďačiť spoľahlivému ázijskému partnerovi, spoločnosti Nissan (Renault vlastní 44,3 %-ný podiel, Nissan vlastní 15 % podiel v Renaulte, avšak bez hlasovacích práv).
Až 70 % ziskov Renaultu zabezpečila práve táto ázijská značka. Predaje skupiny sa v prvom polroku znížili na 20,9 miliardy eur, pričom na európskom trhu došlo k poklesu o 15 %.
Aj keď európske predaje automobilky sklamali, analytici pre tento rok očakávajú obrat na úrovni 43 miliárd eur. Pri čistom zisku sa očakáva pokles o 19 %.