Ako vyplýva z dnes zverejnenej správy spoločnosti Interbrand, ktorá od roku 2000 zostavuje rebríček najcennejších značiek sveta, najhodnotnejšou značkou je po novom Apple.
Coca Cola, ktorá bola vždy na špici rebríčka, je teraz s hodnotou 79,21 mld. dolárov na treťom mieste. Druhou najcennejšou značkou je Google (93,29 mld.$).
Hodnota značky Apple podľa Interbrand dosahuje 98,3 mld. dolárov. V medziročnom porovnaní ide o 28 %-ný nárast, pričom ešte v roku 2011 bolo „nahryznuté jabĺčko“ na 8. mieste.
„Výstup značky Apple na vrchol rebríčka bola len otázka času“, hovorí generálny riaditeľ Interbrand Jedz Frampton. Už v minulom roku bola táto značka na druhom mieste, pričom na prvú priečku jej nechýbalo veľa.
V desiatke najcennejších značiek jasne dominuje technologický sektor. Na 4. mieste s hodnotou 78,8 mld. dolárov sa nachádza IBM, piata priečka patrí Microsoftu, na 8. mieste sa usadil Samsung a 9. priečku obsadzuje Intel.
„Značky ako Apple, Google alebo Samsung ovplyvňujú naše správanie: to ako nakupujeme či ako so sebou komunikujeme“, hovorí Frampton. Doslova menia spôsob, akým žijeme svoje životy, dodáva.
Zo zoznamu 100 najcennejších značiek “zmizla” značka Blackberry, ktorá sa už v minulom roku nachádzala na 93. mieste. Nokia sa prepadla z minuloročného 19. miesta na tohtoročné 57. miesto.
Nokia to posrala už pred rokmi v jednom detaile: serú sa do dotykových smartfonov, kde niesú doma a značne to vidno. mali ostať pri klasických telefonoch, kde podla mňa kralujú. ale čo zmôžem ja blbeček za netom? ;)