Kirk Kerkorian to v živote nemal ľahké. Hoci bol jeho otec farmár takmer negramotný, cez kúpu menších fariem dokázal zaistiť rodinu. Nakoniec však jeho biznis stroskotal a banky rodine zhabali majetok.
Aby jeho rodina prežila, mladý Kirk začal už ako 9-ročný vykonávať drobné práce (napr. roznášanie novín). Na školu mu nezostávalo veľa času, a tak sa zaradil k problémovým žiakom. Školu napokon opustil už ako ôsmak.
Osud ho časom zavial k amatérskemu boxu, kde nazbieral impozantných 33 víťazstiev. Napokon prišla Veľká hospodárska kríza, ktorá spôsobila, že ako boxer sa už nedokázal uživiť.
Začal preto montovať a opravovať vykurovacie pece za 45 centov na hodinu, pričom jedného dňa ho jeho šéf previezol na svojom malom lietadle. V ten deň si Kirk zamiloval lietanie a bol pevne odhodlaný stať sa letcom. Bol tu však jeden veľký problém: nemohol si dovoliť zaplatiť pilotský kurz.
Ani to ho však neodradilo od splnenia si svojho sna a nakoniec natrafil na jednu zo slávnych hollywoodskych pilotiek, ktorá prevádzkovala ranč a jazdecký klub. „Nemám žiadne peniaze, žiadne vzdelanie, ale chcem sa naučiť lietať. Neviem, ako to zvládnem, pomôžete mi?“, spýtal sa jej Kerkorian. Výmenou za lekcie lietania Kirk prehadzoval hnoj, dojil kravy a robil mnoho iných prác na jej ranči. Nakoniec sa ale lietať naučil.
Pozri tiež: Miliónové biznisy, za ktorými stoja tínedžeri!
Keďže lekcie ho už nudili, rozhodol sa, že pre britské letectvo bude cez Atlantik prevážať prebytočné bombardéry typu de Havilland Mosquito. Zariskoval a na prevoz si zvolil nebezpečnú trasu (na výber boli dve, jedna horšia ako druhá). Štatistiky boli jasné – 1 zo 4 pilotov to prežil. „Nemohol som tomu uveriť, platili až 1000 dolárov za jeden prevoz“, spomína si dnes Kerkorian, ktorý na druhú stranu Atlantiku dostal až 33 lietadiel. Väčšinu zo svojho štedrého platu si dokázal usporiť a za 5000 dolárov si kúpil jednomotorové lietadlo Cessna.
Kirk KerkorianTak 2-3 krát týždenne si Kerkorianove lietadlo prenajímal obchodník z Los Angeles, ktorý s Kerkorianom lietal do Las Vegas.
Kirka toto mesto mimoriadne nadchlo a videl v ňom obrovský potenciál. V tom období často inklinoval hazardu, časom však s ním úplne skoncoval.
V roku 1947 sa rozhodol odkúpiť menší charterový biznis Los Angeles Air Service (charterové lety – nepravidelné letecké spoje), do ktorého zainvestoval 60 000 dolárov.
Firme sa darilo a nakoniec ju premenoval na Trans International Airlines a vstúpil na burzu. Akcie sa dokázali dostať z úrovne 9 dolárov až na 32 USD. V roku 1968 spoločnosť odpredal holdingu TransAmerica Corporation, vďaka čomu získal akcie TransAmerica v hodnote 85 miliónov USD.
Špekulácia s veľkým “Š”
V roku 1962 podnikol podľa magazínu Fortune jednu z najúspešnejších pozemkových špekulácií v histórii Las Vegas, keď kúpil 80 akrový pás rozprestierajúci sa od Flaminga po Las Vegas Strip.
Pozemok sa nakoniec ukázal ako “zlatá baňa”, keďže ho nakoniec prenajímal známemu luxusnému hotelu a kasínu Caesars Palace, na čom neuveriteľne zarobil.
Okrem toho, že Kirk začal robiť rozruch v Las Vegas, sa zaujímal aj o filmový biznis v Hollywoode, čo vyvrcholilo až do nákupu akcií chorľavého štúdia MGM. Do konca roka v tejto spoločnosti získal kontrolu, na základe čoho podnikol veľa zmien.
Prostredníctvom prenájmu pozemkov a príjmov z akcií TransAmerica nahromadil milióny dolárov, vďaka ktorým postavil svoj vlastný megarezort MGM Grand Hotel (podľa filmu štúdia MGM). V tom čase to bol najväčší hotel na svete. Hotel však v novembri 1980 ochromil požiar, ktorý bol jednou z najväčších katastrof v dejinách mesta Las Vegas.
Pozri tiež: 4 spoločné znaky rozprávkovo bohatých ľudí
Po rekonštrukciách ho osem mesiacov po tragickom požiari opäť otvorili. Rezort bol ale nakoniec predaný holdingu Bally’s Entertainment, ktorý ho premenoval na Bally’s Las Vegas .
Časom Kirk Kerkorin získal podiely v ďalších iných rezortoch a kasínách Las Vegas. Dnes má 96 rokov a podľa magazínu Forbes drží majetok v hodnote 3,9 miliardy dolárov. Pred finančnou krízou sa jeho imanie oceňovalo až na 16 miliárd dolárov, čím patril medzi 50 najbohatších ľudí sveta! V celku slušné na to, že pochádzal z farmárskej rodiny a neskončil ani 8. triedu?!