Vo veku 16 rokov mal na krku dlhy vo výške 200 tisíc dolárov, ktoré použil na svoj biznis s lyžiarskymi doplnkami. „Dá sa povedať, že som stál na okraji bankrotu“, spomína si dnes Michael Rubin. Podnikať pritom začal už ako 8-ročný, keď chodil od dverí k dverám a ľudom núkal semienka zeleniny.
Rodičia chceli, aby išiel na vysokú školu, no po 6. týždňoch skončil a plne sa zameral na podnikane. Nakoniec svoj biznis spojil s verejne obchodovanou spoločnosťou, výrobcom atletickej obuvi Ryka, z čoho nakoniec vznikol multimiliardový e-commerce podnik GSI Commerce.
Aj keď bol spočiatku voči internetu skeptický, s jeho rastúcou popularitou si uvedomil, že je to veľká príležitosť. Písal sa rok 1999 a v tej dobe internetu rozumel málokto. Práve vtedy začal Rubin rozvíjať spôsoby, ako svoj podnik presadiť online. Pred príchodom na internet jeho veľkoobchodná firma nemala žiadne fyzické predajne, keďže tovar predávala priamo iným maloobchodom.
O desať rokov neskôr, v roku 2010, Rubinovu firmu kúpila svetová spoločnosť eBay za 2,4 miliardy USD.
Kým mnohí podnikatelia sa boja zlyhania, Rubin strach z neúspechu perfektne zvládol. „Silno som veril v úspech, aj napriek tomu, že v mnohých veciach som jednoducho zlyhal. Navyše, dlhy vo výške 200 tisíc dolárov, to bol veľký neúspech. Zlyhal som veľakrát, no zakaždým, keď som neuspel, som prišiel na to, ako sa posunúť vpred“, uvádza miliardár.
Rubinova chuť k riziku sa vyplatila – podľa odhadov magazínu Forbes dnes drží majetok v hodnote 2,3 miliardy dolárov.