John Paul DeJoria žije americký sen. Nielenže prekonal chudobu a vysporiadal sa aj s obdobím bezdomovstva, napriek všetkým prekážkam dokázal vybudovať miliardové impérium. Samozrejme, peniaze mu nepadli len tak z neba. Chcelo to obrovskú dávku odvahy a vytrvalosti, čo sa bývalému bezdomovcovi vyplatilo. Dnes drží majetok v hodnote 3,8 mld. dolárov a užíva si slastný život. Aký bol jeho príbeh?
Mimoriadne náročné to mal tento muž už od útleho detstva. Na prácu bol odkázaný už ako 9-ročný a vyrastať musel v detskom domove. Dokonca bol súčasťou pouličného gangu v Los Angeles a jeho stredoškolský učiteľ mu nepriamo povedal, že je „odpísaný“. Všetko to vyvrcholilo keď mal 22 rokov a ocitol sa na ulici.
Aj napriek životu bez domova sa DeJoria nevzdával. Stále si hľadal zamestnanie, čo ho zaviedlo k mnohým zamestnaniam, ako napríklad vrátnik. Neskôr sa DeJoria uchytil ako zamestnanec v spoločnosti Redken, kde sa prvýkrát zoznámil s branžou starostlivosti o telo.
DeJoria a Paul MitchellV roku 1980 sa svojho priateľa, kaderníka Paula Mitchella spýtal. „Čo keby sme spolu začali podnikať“? Obaja mali skúsenosti s predajom kozmetických prípravkov a tak sa rozhodli priniesť produkt pre profesionálnych kaderníkov.
„Začal som v roku 1980, keď som mal požičaných 350 dolárov. Inflácia bola vyššia ako 12 %, sadzby dosahovali 18-20 % a nezamestnanosť sa vyšplhala nad 10 %“, spomína si na začiatky DeJoria, ktorý dodáva, že nedávna kríza bola oproti tomuto nič.
Ich podnikanie začalo skromne. Mali jeden záznamník, poštovú schránku a snažili sa tváriť čo najserióznejšie. Našli si investora, no nakoniec sa veci pokazili. Navyše ho opustila žena – hrdý DeJoria bol bez peňazí, no hanbil sa o tom povedať priateľom.
Predajca šampónov tak prespával v aute, no aj napriek trpkým časom vytrval. “Boli to hrozné časy. Bol som 2-krát bezdomovcom, avšak bol som až príliš hrdý, aby som niekoho požiadal o pomoc”, spomína si dnes miliardár. Ani ďalšia životná lekcia ho neodradila od vybudovania úspešnej firmy.
Počas dvoch rokov sa ich firma Paul Mitchell Systems rozrástla a predaje dosiahli milión dolárov. „Chceli sme predávať len kaderníkom..prišli sme ale so šampónom, ktorý vyžadoval iba jedno umytie. Prinieslo to úsporu času a peňazí a stalo sa to maloobchodným hitom”, tvrdí DeJoria.
Dnes je DeJoria miliardár a spoluzakladateľ John Paul Mitchell Systems. Áno, tej firmy, ktorá predáva kozmetické prípravky pre viac ako 150-tisíc kozmetických salónov v 87 krajinách sveta. Navyše založil firmu Patron Spirits Company, ktorá sa zaradila medzi top svetových predajcov tequily.
Všetkým úspechu chtivým ľuďom radí: „Buďte pripravení na odmietnutie. Bez ohľadu na to, aké zlé to bude, nedovoľte, aby vás to prekonalo..jednoducho pokračujte v ceste za tým, čo chcete“, uviedol v jednom z rozhovorov.
Ziadna vytrvalosť…je to v spravny cas na spravnom mieste…vsetko ostatne su omacky…je to ako los….stastie…
Jana nevies co pises. Ja som bol tiez bezdomovec a terz som za vodou. A bez pomoci inich. Da sa to len treba chciet. A nie len plakat. Ano je pravda ze sa to nepodari kazdemu? Ale aj to je pravda ze peniaze lezia na ulici len ich treba pozbierat .
predával šampón, nie vyrábal
jana Galisova toto pisu skratka kde si vzal peniaze na samponu jednoznacne je ze sam sebecky nik nepovie presne ako to urobil Vy tiez by ste takto napisali cely clanok sak ludia uz by okradali vase meno :)