Andreea Ayers je úspešná podnikateľka, ktorá predala tri firmy za posledných päť rokov a v súčasnosti prevádzkuje svoje dve spoločnosti. Ako zakladateľka www.launchgrowjoy.com pomáha podnikateľom, ktorí chcú začať podnikať prostredníctvom maloobchodných predajní a médií.
No nie vždy bola úspešná. Sama pracovala na plný úväzok pre niekoho druhého, až jedného dňa urobila zásadnú zmenu. Tu je jej príbeh.
V roku 2006 sa Andreea Ayers spolu s jej manželom presťahovali do Bouldere v Colorade, bola v piatom mesiaci tehotenstva a hľadala si prácu. Po niekoľkých pohovoroch, ktoré nikam neviedli si uvedomila, že by bolo omnoho lepšie vydať sa inou cestou, začať budovať svoje vlastné podnikanie a tým získať určitú flexibilitu pre jej vtedy ešte nenarodené dieťa.
“Vždy som mala nejaký vedľajší príjem popri zamestnaní na plný úväzok,” hovorí 39-ročná Andreea Ayers. Nakoniec si pomyslela, že sa musí rozhodnúť pre jednu činnosť a tej sa bude venovať na plný úväzok. A tak sa rozhodla rozbehnúť spoločnosť s predajom tričiek, na čo využila svoje úspory.
“Bolo to určite pod 1 000 dolárov,” spomína. “Chcela som začať s 1 000 dolármi, pretože som si pomyslela, že keď ich stratím, tak to nebude až také zlé. “
Rôzne otázky typu, kde kúpiť čisté tričká (objednala veľa vzoriek a vybrala také tričko, ktoré by ona ako zákazníčka chcela), komu by sa mali tričká predávať (ženám), aké nápisy by mali byť na nich (inšpirujúce vety). Bolo tam naozaj veľa možností. Sama hovorí : “Naučila som sa za jazdy.”
Ayers uskutočnila prvú objednávku, v ktorej objednala 96 tričiek v štyroch farbách, išla do tlačiarne v Denveri, vzal svoje vlastné fotografie, a vytvorila webové stránky, a prostredníctvom obchodu Etsy v apríli, roku 2007 predávala tričká za 28 dolárov a sama videla, čo sa dialo. Objednávky sa začali sypať a v priebehu toho prvého mesiaca dostala nápad. Na hodinách prenatálnej jogy si všimla, že jej inštruktor mal na sebe tričko s nápisom, “Be present.”
“Bola som na ceste späť domov a pomyslela som si, že to tričko, ktoré mal na sebe inštruktor jogy ma veľmi inšpirovalo.” spomína. “Pomyslela som si, že má zmysel predávať tričká v štúdiách jogy.”
V ten víkend dva dni prehľadávala prostredníctvom internetových stránok a časopisov všetky štúdia jogy. Sama si spracovala tabuľku so štúdiami jogy a menami ich majiteľov v USA cez program Excel. “Ďalší týždeň som strávila rozposielaním e-mailov, každý z nich som poslala samostatne,” hovorí.
Ponúkala tričká, ktoré ju stáli menej ako 8 dolárov a po úprave v štúdiu (písanie inšpiratívnych viet) už bola veľkoobchodná cena 14 dolárov za každé tričko. Bola schopná nielen hradiť sama náklady počnúc od svojich úspor, ale aj vytvárať zisk a financovať ďalšie.
Za prvý rok zarobila asi 124 000 dolárov, neskôr to bolo až 160 000 dolárov ročne. Andreea bola schopná zaplatiť sama sebe minimálne 3 000 dolárov mesačne, niekedy však aj do výšky 10.000 dolárov, v závislosti na tom, či potrebovala kúpiť materiál – až kým sa predal podnik vo februári 2011, tesne predtým, ako sa narodilo jej tretie dieťa.
“Dostávala som veľa e-mailov od ľudí, ktorí sa ma pýtali rôzne otázky,” spomína Ayers. “V časopisoch písali o mojich úspechoch a ľudia sa ma pýtali: “ Ako si to dokázala? Môžeš nám prezradiť svoje tajomstvo úspechu? ” A tak v apríli 2011 som začala s výučbou ako začať svoje podnikanie. Vzala som piatich klientov, výučba stála každého jedného 500 dolárov mesačne.
Ale s tromi malými deťmi, a ešte k tomu i vyučovať ako podnikať bolo príliš. Ayers sa rozhodla namiesto toho začať on-line kurz.
Blogovala o svojej skúsenosti s podnikaním a začala budovať databázu e-mailov. Pre svoje publikum ponúkla online kurz za 47 dolárov.
Z jej e-mailového zoznamu, ktorí tvorilo 200 ľudí sa prihlásilo asi 50 ľudí : “Myslela som si: Je to šialené! “ spomína si Ayers. Vytvorením tohto kurzu umožnila viacerým ľuďom sa prihlásiť. “Je to efektívnejšie, akoby som mala pracovať s každým jedným zvlášť.”
V roku 2010 som začala koučovací program, ktorý zahŕňal súkromné a skupinové koučovanie o tom, ako spustiť svoje vlastné úspešné podnikanie. Prostredníctvom tohto programu pomohla mnohým podnikateľom cez rôzne fázy ich podnikania, či už boli práve v začiatkoch alebo hľadali pre svoj biznis výrobcov, ďalej im pomáhala s nastaveniami webových stránok a dokonca im pomáhala naučiť sa, ako presadiť ich výrobky prostredníctvom médií.
Od tej doby začala ponúkať nielen kurzy na svojej internetovej stránke, LaunchGrowJoy.com, ale ponúkala aj členstvo pre prístup k príležitostiam v oblasti médií za 125 dolárov mesačne.
Pracuje okolo 25 hodín týždenne (a ak ešte k tomu pripravuje i nejaký projekt, v takom prípade je možné, že pracuje viac) a zamestnáva množstvo ľudí, ako napríklad človeka na virtuálnu pomoc, asistenta, projektanta, textára a video producenta.
Pozri tiež: Z bezdomovca boháč. Takto vybudoval miliardové impérium
Počas niekoľkých posledných rokov sa jej obchodný ročný obrat ustálil okolo 220 000 až 240 000 dolárov a zvyčajne nosí domov zhruba 10 000 dolárov mesačne.
“To všetko malo obrovský vplyv na môj život a rodinný život,” hovorí Ayers. “Mať všetky tieto podniky mi umožnil i môj manžel, keď zostal doma s našimi deťmi. Keby som toto všetko neurobila, najskôr by sme obaja pracovali pre niekoho iného, mali by sme prácu na plný úväzok, a nemohli by sme tráviť toľko času s našimi deťmi. “
Mne by sa pačilo keby ste uverejnovali nejakych Slovenských ludi ktory začali u nas podnikať.Viete podnikat v krajine kde ,len v jednom meste je viac milionov potencialnych zakaznikov to sa dá, tam sa preda všetko aj tepla voda a ešte ked tam funguje ekonomika, ale neviem či by pani pochodila na Slovensku s tričkami, aj kedy tam boli hoc jake motivačne napisi.Jednoducho u nás je slaba kupna sila obyvateťstva.