Čínska spoločnosť Xiaomi, ktorá je známa vďaka svojim smartfónom, zaznamenala v treťom štvrťroku nárast tržieb o 30,5 %. Hlavným dôvodom je silný dopyt po jej prvom elektrickom vozidle, sedane SU7.
Spoločnosť na čínsky trh s elektromobilmi vstúpila koncom marca. Zaujala pritom atraktívnou cenou – základný model stojí menej ako 30 000 USD, čo je o 4 000 dolárov menej ako základná verzia od Tesly.
Čínska spoločnosť chce v tomto roku predať 130 000 vozidiel, čo je oveľa viac ako pôvodný cieľ 76 000 kusov. Aby spoločnosť Xiaomi udržala krok s dopytom, od júna zdvojnásobila výrobné zmeny a uviedla na trh prémiový model SU7 Ultra s cenovkou viac ako 110 000 USD.
Príjmy za štvrťrok, ktorý sa skončil 30. septembra, dosiahli 92,5 miliardy jüanov (12,77 miliardy USD), čím prekonali odhad analytikov oslovených spoločnosťou LSEG vo výške 91,1 miliardy jüanov.
„Sme odhodlaní plniť náš nový cieľ na roky 2020-2030, ktorým je investovať do základných kľúčových technológií a stať sa globálnym lídrom v oblasti najmodernejších technológií,“ uviedla spoločnosť vo svojom vyhlásení.
Spoločnosť Huatai Securities predpovedá, že Xiaomi v roku 2025 dodá 400 000 elektrických vozidiel. Podnikanie Xiaomi v oblasti automobilov je však stále stratové. Jednotka vykázala za štvrťrok upravenú stratu vo výške 1,5 mld. jüanov, pričom hrubá zisková marža dosahovala 17,1 %.
Podľa prieskumnej spoločnosti Canalys si spoločnosť Xiaomi počas štvrťroka udržala pozíciu tretieho najväčšieho výrobcu smartfónov na svete s dodávkami 42,8 mil. kusov, čo predstavuje 14 % celosvetového trhu. Najväčší podiel na trhu so smartfónmi má Samsung s 19 %, za ním nasleduje Apple s 18 %. Spoločnosť Xiaomi vykázala upravený čistý zisk, ktorý sa zvýšil o 4,4 % na 6,25 mld. jüanov oproti konsenzuálnemu odhadu 5,92 mld. jüanov.
Zdroje: reuters.com; scmp.com